Čo nám berú televízne reklamy?

Autor: Věra Tepličková | 25.12.2017 o 18:14 | (upravené 1.4.2018 o 9:46) Karma článku: 5,97 | Prečítané:  1504x

Poznáte ten pocit, keď vo vás dobrý film vyvolá príjemné zimomriavky, slzy dojatia alebo salvu úprimného smiechu?

Je to známka toho, že sme si z bohatej ponuky vybrali ten správny televízny program, ktorý dokázal upútať našu pozornosť a ktorý nás nejakým spôsobom baví.

Na malú chvíľu sa odpútame od bežných starostí a žijeme príbeh hrdinu. Spolu s ním prežívame chvíle napätia, držíme mu palce pri prekonávaní prekážok, dokážeme sa reálne rozčúliť, keď rieši životné situácie inak, ako by sme si to predstavovali my. A zrazu, keď sme celkom ponorení  do deja, keď srdce krváca, keď je napätie vystupňované do maxima .... bum: Tento program na vaše obrazovky priniesol, priniesla, prinieslo a nasleduje výpočet rôznych firiem, ktoré si za toto prerušene zaplatili. Miesto rozuzlenia zápletky sa dozvieme, že na trhu existujú neskutočne dobré vložky, že v jednom z obchodných reťazcov majú najlacnejšie banány, že od bolesti kĺbov nás ochráni prevratný výživový doplnok, alebo že máme najvyšší čas uzavrieť poistku na veci posledné.

Vzácnu emóciu, ktorá sa v nás počas sledovania filmu zrodila, dokáže v jednej sekunde zabiť bezvýznamná komerčná informácia. Tá nielenže násilne preruší tok nášho prežívania a zvráti naše psychické nastavenie, ale v okamihu dokáže vyvolať inú, často až protikladnú emóciu. V tejto chvíli väčšina z nás prinajmenšom zašomre, v tom agresívnejšom prípade si uľavíme nadávkami. Priznám sa, že nepoznám človeka, ktorý by si po takomto zásahu s očakávaním, zatajeným dychom a s úsmevom na perách pozrel a vypočul, čo nám chce odkázať automobilka, farmaceutický priemysel, či niektorá z poisťovní.

Nemám nič proti televíznym reklamám. Dobre viem, že práve príjem z nich nám umožňuje pozrieť si nový film či obľúbenú rozprávku. Ak reklama vypĺňa hluchý priestor, alebo rozdeľuje jednotlivé programy, môže byť pre televíznych maniakov dokonca osožná, pretože im poskytne dôležitý priestor na doplnenie si pitného režimu či na akt osobnej hygieny. Ak však reklama päť a viac krát naruší atmosféru, ktorú dokázal film navodiť, ak v nás nenechá doznieť vzácnu emóciu, stráca sa čaro pôžitku a často i záujem mnohých z nás dopozerať to, na čo sme sa tešili.

Necitlivé umiestňovanie reklám podľa mňa je trestuhodná manipulácia s našimi emóciami. A v konečnom dôsledku i dehonestovanie práce a umenia tých, ktorí sa na tvorbe filmu či programu podieľali.  

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.


Už ste čítali?