reklama

Heslo našej vlády: Keď nás doma nikto nechváli, chváľme sa sami.

Viete si predstaviť situáciu, že po dobrom nedeľnom obede sa postaví mama, predstaviteľka rodiny do čela stolu a prednesie oslavný monológ približne v tomto znení:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Milá moja rodina, to, že ste sa mohli takto dobre najesť, je výhradne moja zásluha. JA som nakúpila suroviny, JA som ošúpala zemiaky, JA som obalila rezne. I napriek našim nepriaznivým finančným podmienkam, starému šporáku a tupým nožom, som sa postarala o váš komfort, ktorý by tu bezo mňa nebol.

Bolo by to asi čudné, nie?

Alebo situáciu, keď pani upratovačka skončí pracovnú zmenu, nechá si nastúpiť zamestnancov celej firmy, ktorých takto informuje:

Vážení zamestnanci, práve sa mi podarilo vyupratovať celú budovu. Vysypala som koše, umyla som vám šálky od kávy, oprala som záclony. To, že tu sedíte v čistote a voňavých kanceláriách je moja zásluha a dosiahla som toho i napriek tomu, že Višvander zasa nechal veterník zaschnutý na tanieri a Trngálová s tými svojimi čiernymi opätkami zasa narobila šmuhy na linoleu. Buďte vy len radi, že ma tu máte, inak by ste v špine zahynuli. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I to by bolo asi trochu neštandardné, nie?

Ako práca mamy, tak i práca hore uvedenej pani upratovačky sa totiž chváli sama. Nepotrebuje žiadny (samo) komentár. Všetci, ktorých sa výsledky ich práce dotýkajú, ich totiž cítia na vlastnej koži. A potom ... pusa na mamine líčko a atmosféra, ktorú v rodine vyvolal dobrý obed, tiché ďakujeme a vďačnosť od zamestnancov firmy sú nielen spätnou väzbou, ale i tou najlepšou vizitkou a odmenou za dobre vykonanú prácu obidvoch spomínaných dám.

Dnes sme boli opäť svedkami jednej z tlačových konferencií pána premiéra, čo už vopred predznamenalo, že ide o nejakú (samo) pochvalu na najvyššej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V podstate je jedno, čím sa pán premiér zasa pochválil. Dôležitejšie a zároveň veľmi smutné je, že to musel urobiť sám. My dole, sme výsledky práce tímu pána premiéra akosi ešte nezaznamenali. Nie, že by sme boli tak nevšímaví, len sa k nám proste nejakým nedopatrením ešte nedostali.

Buďte si istý pán premiér, že keď Slováci pocítia dobré výsledky vašej práce na vlastnej koži, nemusíte usporadúvať TB pred kamerami. My si toho celkom iste všimneme a sami vám dáme pozitívnu odozvu, aby ste mohli i vy naplno zakúsiť pravú a nefalšovanú spokojnosť z dobre vykonanej práce. Možno to bude len tiché ďakujeme a možno, kto vie ... i pusa na líčko.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 711x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu