A majú pravdu. Priemerný výkon detí niečo nad 60% svedčí o tom, že všetko je v podstate tak, ako má byť. Že naši piataci sú celkom normálne deti, pretože z celkového pohľadu časť z nich je v slovenčine a matematike podpriemerná, časť z nich nadpriemerná a oblúčik Gaussovej krivky tvorí zlatý priemer. Ako to príroda nastavila a pán Gauss predpokladal, tak to i vyšlo. Kdo by to byl řek?
Pani ministerka sa však s týmito výsledkami neuspokojuje. Chce tieto výsledky zlepšiť a chce sa zamerať na deti, ktoré tento priemer skazili, resp. ktoré by ho v budúcnosti mohli skaziť.
Ako?
Prišla k záveru, že keďže sa malé deti počas dopoludnia učia a nestačí to, mali by sa učiť i vo voľnom čase. A najlepšie hneď po skončení vyučovania v školskom klube detí. Zlomky a gramatické vedomosti sú predsa pre život detí oveľa dôležitejšie, ako oddych po dopoludňajšej práci a rozvíjanie sa v oblastiach, ktoré ich zaujímajú a bavia. Pani ministerka už to má celkom premyslené a zrátané. Všetko vyrieši malá reforma: pridajú sa finančné prostriedky družinám a tie sa posilnia natoľko, že kvalifikovaní vychovávatelia môžu ľavou zadnou vyrovnať nedostatky, ktoré si deti priniesli z vyučovania a možno i z domu. Bratislavské deti sa môžu hrať o chvíľku dlhšie, pretože tie priemer nepokazili. Ale deti z Prešova alebo z Košíc... No neviem, neviem, či sa zo školského klubu dostanú domov za svetla.
Úžasný nápad.
Kto vie, čo na tento nápad povie pán Gauss so svojou krivkou. Alebo sa radšej na predbežný výsledok opýtame detských psychológov a psychiatrov?