reklama

(Ne)štandardný nadštandard alebo ... i Bukovský by plakal.

Nedávno som mala možnosť nazrieť do nadštandardnej izby na novorodeneckom oddelení jednej zo slovenských nemocníc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Priznám sa, osobne som nadštandard nášho zdravotníctva nikdy nevyužila, a tak som bola zvedavá, ako luxus za príplatok 35,- eur/noc vyzerá. Zblbnutá scénami a výjavmi zo zahraničných filmov som si predstavovala malý útulný apartmánik, kde si mamička s bábätkom môžu v pokoji užívať prvé chvíle spoločného života, no už pri vstupe do izby sa moje bujaré fantazijné predstavy veľmi rýchlo rozplynuli. Vstúpila som totiž do neútulnej „cely“. Izba bola tak malá, že aby bola splnená podmienka povinného vybavenia nadštandardu, boli všetky komponenty umiestnené tam, kde sa práve zmestili. Osobne si myslím, že ak by do izby vstúpil estét so zmyslom pre harmóniu, jeho návšteva by skončila prinajmenšom neovládateľným tikom pravého oka. Jediné, čo pripomínalo, že sa jedná o miesto, kde bude dieťatko, bol prebaľovací pult, malá hojdacia vanička a obraz matky s dieťaťom nad posteľou, ktorý pravdepodobne pamätal éru Husákových detí. Výhodou tejto izby bolo snáď len to, že všetko bolo „na jeden krok“. Krok a mohli ste otvoriť okno. Krok a boli ste pri prebaľovacom pulte. Krok a boli ste všade, kde ste chceli. Napríklad i pri nefungujúcej chladničke alebo pri širokom rozpise všetkých povinných prehliadok a vizít. Keď som tento so záujmom po troch minútach dočítala, spýtala som sa mamičky, kedy ona a dieťatko spia, pretože ak by sa uskutočnili všetky návštevy odborníkov podľa rozpisu, neexistuje, aby sa tam zmestil spánok. V miestnosti sa v krátkych intervaloch (1,5 hod) od pol piatej ráno až do večera totiž striedali odborníci na všetko možné: na žltačku, na uška, na popôrodné rany mamičky i na upratovanie. Do toho prichádzali sestričky s teplomerom a novými informáciami o tom, kto ešte mimo rozpisu príde, nosilo sa jedlo, nechýbala návšteva z poisťovne. Odpoveď našej mamičky bola jasná: dôležité je - naučiť sa nespať. Ďalším nadštandardom v nadštandardnej izbe bolo i jedlo pre mamičku. Tá naša si každý kulinársky zázrak odfotila, takže sme si vedeli živo predstaviť mentálnu úroveň poradcu na výživu dojčiacich matiek, ktorý zostavoval toto „menu“. Keď som zbadala na tanieri 4 suché veky, dve kolieska salámy, ktorej sa vraj u nás môže hovoriť šunková, 1 trojuholníček „Veselej“ a pol rajčiny, myslela som si, že zle vidím. Najviac ma zaujala polovica malej rajčinky, ktorá farebne dominovala v strede taniera a tvárila sa, že ide spasiť vitamínový deficit celého sveta. Bukovský by plakal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A aké ponaučenie vyplýva z tohto blogu?

Ak do nemocnice, tak zásadne do štandardu. Tam ... „aspoň víš, do čeho jdeš.“

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 705x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu