reklama

Dáme si jednu protirakovinovú?

Nebojte sa, nepozývam vás na žiadnu seansu, terapiu ani overenú liečebnú metódu, chcem sa len podeliť o malý prázdninový zážitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

K činnostiam, ktoré s deťmi veľmi rada absolvujem, patrí bezpochyby spievanie. Deti už dnes málo spievajú, takže nie vždy sa moje úsilie stretne s pozitívnym ohlasom, no letné tábory sú na takúto činnosť ako stvorené, a tak sa do každého tábora snažím nejaké to spievanie prepašovať. Prvotné reakcie detí sú takmer vždy veľmi zdržanlivé, pretože spievať nahlas a dokonca všetci spolu sa dnes príliš nenosí, no ak deťom ponúknem overenú klasiku a pridám gitaru, stopercentne to zaberá.

Nedávno som si vypočula prednášku známej českej liečiteľky pani Moučkovej, ktorá vehementne odporúča spev ako prevenciu proti ťažkým chorobám, a tak som jej myšlienku, že ak si človek zaspieva 10 pesničiek denne, neochorie rakovinou, predostrela deťom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To je blbosť“, krútili deti hlavami. „To ako by bolo možné?“

A tak som, i napriek tomu, že presvedčenia pani Moučkovej nie sú overenou preventívnou metódou, deti zasvätila do tajov zázračného účinku spievania. A čo to boli za tajomstvá?

Napr. to, že bez prvého hlbokého nádychu nič nezaspievame, alebo to, že sa pri spievaní nedá ani sa s niekým povadiť, ani sa jedovať. Spievanie nám umožňuje narušiť plytkosť nášho dýchania a na pár minút nemyslieť na problémy a stres, ktoré patria k hlavným príčinám našich chorôb. Deti počúvali a zároveň testovali to, o čom som im hovorila. Skúšali spievať bez nádychu i vadiť sa počas spievania. Nič svetoborného, ale pár minút sa smiali ostošesť. A potom ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti spievali počas celého tábora. Vnútri, vonku, s gitarou i bez.

A keď som náhodou zabudla, deti sa ozvali samé:

„Dnes sme ešte nemali žiadnu protirakovinovú!“

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  944
  •  | 
  • Páči sa:  14 387x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu