reklama

Letné dobrodružstvo ziskuchtivej matky.

Som pracujúca mama. Robím denne 8 hodín, ale aby bol môj príjem trošku vyšší, beriem všetky nadčasy. Z firmy mám sľúbený bonus za nevymeškávanie, takže nemarodím, nemávam OČR, ani podobné rozmary bohatých. Proste matka mamonárka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pred prázdninami som sa dopočula, že je možné od zamestnávateľa čerpať pre seba a rodinných príslušníkov niečo také ako rekreačný poukaz, a tak som sa rozhodla, že tento výdobytok doby využijem i ja. Teda, nie ja osobne, pretože na dovolenku nemám peniaze, ale umožním ísť synovi a dcére na denný tábor.

Letné aktivity som teda deťom uhradila a v učtárni som víťazoslávne mávala príjmovým dokladom o zaplatení 50,- eurového poplatku synovi a výpisom z účtu s 80,- eurovým poplatkom dcére. Reku, nech si deti užijú, šetriť na nich nebudem. No z mojej bujarej nálady veľmi rýchlo zišlo. Nie, že by mi to nechceli v blízkej budúcnosti preplatiť, ale k tomu, aby tak mohli urobiť, mi ešte čosi chýbalo. Ďalšie doklady a potvrdenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Musela som navštíviť školu môjho syna a školu mojej dcéry, aby mi vydali potvrdenia, že som si ich nevymyslela a že môj 8 ročný syn a moja 12 ročná dcéra nie sú nejaké nadprirodzené bytosti, či bezprizorné decká, ktoré sa vymkli kontrole sociálnych úradov, že patria ku mne a že riadne navštevujú tú a tú základnú školu.

  • Vzhľadom k tomu, že príjmový doklad o zaplatení letných aktivít bol na synovo meno, musela som vycestovať do zariadenia, kde doklad vydali, aby mi dali potvrdenie, že som to platila naozaj ja a nie napr. môj maloletý syn, alebo, nedajboh, nejaký cudzí, čudný sponzor.

  • Nestačil ani výpis z účtu, kde svietila čiastka 80,- eur za letné aktivity pre dcéru. Musela som priniesť potvrdenie, že i keď máme s manželom spoločný účet, je to účet i môj, čo aspoň potvrdilo predpoklad, že som čiastku mohla uhradiť i ja.

Pripomínam, že cestu do učtárne som absolvovala niekoľkokrát a pri tej poslednej som rozmýšľala, čo ešte môžu žiadať. Možno, potvrdenie z pôrodnice, že som svoje deti naozaj porodila ja a nie nejaká cudzia náhradná matka. Samozrejme riadne overené kolkom a možno i s fotografiami, aby nedošlo k zámene. Alebo dokumentáciu z táborov, napr. fotografie syna, ako hrá futbal, alebo dcéry pri konzumácii táborového jedla. Samozrejme riadne oštemplované hlavným vedúcim tábora, aby nebolo pochýb, že tieto činnosti vykonávali na tábore a nie doma na dvore.

Viem, že 130,- eur pre mnohých nie je veľký peniaz, ale pre nás matky mamonárky je to dosť, a tak som vybavila všetko potrebné, aby som aspoň čo to získala. Za akú cenu? Za cenu niekoľkých hodín náhradného voľna, za cenu zopár eur za cestovné, za cenu nervov a cenu straty ilúzií o zdravom rozume ľudí, ktorí toto vymýšľajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorí sa, že pred 30 rokmi skončila totalita. Nemám ten pocit. To, čo na nás pácha táto spoločnosť plná úradníkov, kontrolórov a stvoriteľov nezmyslených zákonov, vyhlášok a nariadení, sa inak ako totalitou nazvať nedá.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 675x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu