reklama

„Scela by som sa íst pozreť do Starej Ľubovne.

Ja vím, že tam prt majú, ale scela by som ho tam zažiť.“ Takto nejako znela replika pani Katky Kolníkovej v jednej z hier RND a takto nejako mi odpovedá každoročne môj manžel na otázku, kam pôjdeme na dovolenku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

No, a keď už vám to niekto omieľa 30 rokov, tak raz to muselo prísť. Rozhodli sme sa, že sa na ceste do poľskej Krynice zastavíme na kávu v Starej Ľubovni.

A tak sa aj stalo.

Zaparkovali sme v jednej z bočných uličiek a vybrali sme sa priamo do srdca malého mestečka – na námestie. Celkom obyčajné malebné námestíčko s malým parčíkom uprostred. Ale hlavne ... boli sme v Starej Ľubovni. Pomalou chôdzou sme si ho celé prešli (a užili)a zakotvili sme v malej cukrárničke, kde sme si objednali kávu a zákusok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokojnú atmosféru v cukrárni zrazu narušil príchod asi 15 mladých Rómov, ktorých sme si s manželom všimli už pri našej prechádzke námestím. Veď majú prázdniny, pomyslela som si a myšlienkami som sa vrátila ku káve a k zákusku. Ale len na chvíľu. O pár sekúnd sa hluk v cukrárni zvýšil, dvaja chlapci sa začali biť (kvôli rozliatemu pivu) a predavačka s krikom vybehla von za nejakým dievčaťom, ktoré jej z predajne niečo odnášalo bez zaplatenia. Atmosféra v cukrárni zhustla. S manželom sme v rýchlosti vysrkli zvyšok kávy a rýchlou chôdzou sme pod dohľadom asi 15 párov tmavých očí opúšťali cukráreň. (Tu je potrebné dodať, že tempo chôdze sme si udržali až k autu). Priznám sa, i napriek vypätej situácii sme sa s manželom museli smiať. 30 ročný manželov sen navštíviť Starú Ľubovňu skončil našim útekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž, milá pani Kolníková, na rozdiel od vás, si môj muž svoj sen navštíviť Starú Ľubovňu, splnil. Či mi však na moju budúcoročnú otázku, kam pôjdeme na dovolenku, odpovie vašou replikou, to už si až tak istá nie som.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 710x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu