reklama

Ľudský odpad

Z pozície mojej profesie by som toto slovné spojenie nemala nikdy použiť. A predsa. Po prečítaní si zverejnenej komunikácie Kočnera a Zsuzsovej mi nič iné nenapadá. A mieru zhnusenia neznižuje ani fakt, že sú obidvaja za mrežami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Navyše, som si vedomá toho, že Kočner je iba malým infektom, drobným zápalovým ložiskom, z ktorého sa infekcia šíri do celého organizmu. Nuž a musím uznať, že si k tomu vybral dobré miesto. Začal od hlavy. Bol totiž (a možno ešte i je) krkom mnohých našich hláv pomazaných, ktoré sa od neho dnes síce odvracajú, ale ešte pred pár mesiacmi sa s ním so širokými úsmevmi bujaro vítali a potľapkávali na vianočných večierkoch, či dovolenkách a zdielali s ním správanie a zmýšľanie o ľuďoch.

Meno Kočner bude pre mňa vždy spojené s aroganciou. S tou istou aroganciou, ktorú vídam na televíznych obrazovkách v spojení s mocenskými štruktúrami. A len tak pre seba si hovorím: ako je možné, že dovolíme, aby sa takáto pliaga šírila svetom?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Či chceme, či nechceme, musíme si priznať, že my všetci máme určitý podiel viny na tom, že podobní kočnerovci môžu vôbec existovať a šíriť hnus podobný tomu, ktorý predvádza Marián Kočner.

Ako?

  • že tak trošku akceptujeme ich arogantné správanie voči nám a i iným ľuďom,

  • že sa niekedy prizeráme a niekedy sa i zabávame na urážlivom vtipkovaní na úkor niekoho slabšieho,

  • že sme mlčiacimi svedkami ponižovania ľudí okolo nás (v škole, v práci, na ulici),

  • že akceptujeme a niekedy i obdivujeme hru na alfa samcov a samice.

Prečo?

Neozvať sa, je pre mňa pohodlnejšie a výhodnejšie. Lepšie je držať s tými, čo mi môžu uškodiť. Predsa si nebudem sama sebe robiť zle. Vykonám, čo sa po mne žiada a budem mať pokoj. Rýpať do h.... sa neoplatí. Myslím si svoje, ale radšej budem ticho. Veď, čo ja zmôžem ... Aj tak to nezmením...

A tento vzorec správania si žiaľ neodnášame do hrobu. Odovzdávame ho našim deťom. K radosti malých i veľkých kočnerovcov.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 707x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu