reklama

Chcete od 1. 10. pracovať s deťmi?

Treba sa prísť ukázať na okresný úrad v sídle kraja. Obzrú si vás odborným okom a povedia vám, či ste ten, za ktorého sa vydávate? Že to znie čudne? Nuž, od 1. 10. je to podľa zákona vraj povinné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Som bývalý majster Slovenska v šachu. Mám síce už vyše 70 rokov, ale stále sa cítim na to, aby som svoje majstrovské umenie odovzdával mladšej generácii. Čo budem doma len tak podaromky sedieť. A tak som zašiel do centra voľného času a ponúkol svoje služby. Na hodinku, maximálne dve týždenne. Ja sa budem cítiť užitočný a zopár detí sa naučí hrať hru, ktorá im správnym spôsobom rozhýbe mozgy. Riaditeľka sa potešila, že sa jej otvorí nový záujmový krúžok, no ihneď ma upozornila na to, že podľa zákona musím mať odpis z registra trestov. Žiadny problém, povedal som a vybral som sa na poštu. Tam som zaplatil 3,50 eur a ... odpis som nedostal. Vraj si ho ako fyzická osoba nemôžem pýtať. Vraj si ho mám žiadať prostredníctvom okresného úradu. A tak som sa vrátil do centra a svoju skúsenosť som odovzdal riaditeľke. Tá zobrala telefón a pokúsila sa zistiť, ako to vlastne teraz po novom funguje. A tu sú informácie, ktoré dostala:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Napíšem si ako budúci dohodár písomnú žiadosť adresovanú okresnému úradu s tým, že v nej rozpíšem dôvod žiadosti a čo je mojim zámerom.

  2. Žiadosť osobne dopravím na príslušný úrad v sídle kraja. Musí to byť vraj osobne, aby si na vlastné oči preverili, či som ten, za ktorého sa vydávam.

  3. Okresný úrad zažiada Generálnu prokuratúru SR o môj odpis registra trestov a má 3 mesiaca na to, aby tento odpis uzrel svetlo sveta.

Priznám sa, prekvapil ma tento postup, ktorý je skôr hodný doby kamennej, ako digitálnej spoločnosti. Nie, že by som bol proti kontrole. Veď musí byť istota, že do škôl a školských zariadení nepreniknú pedofili či vrahovia v prestrojení, napr. za vedúcich záujmových krúžkov. Ale takýmto spôsobom?

Cestovať osobne do vzdialeného krajského mesta s písomnou žiadosťou, len aby som sa ukázal nejakej paničke v kancelárii a tá mi potvrdila, že som to naozaj ja, to sa mi v mojom veku naozaj nechce. K absolútnej dokonalosti tomu už chýba len povinnosť podpísať žiadosť vlastnou krvou.

A tak som si moju snahu a odhodlanie odovzdať svoj um ďalšej generácii, rozmyslel. Zostanem hrať šach doma. Pekne v pohodlí. So susedom. S ním si môžem dať aspoň pivo.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  949
  •  | 
  • Páči sa:  14 686x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu