reklama

Zodpovednosť nadovšetko

Po včerajšom premiérovom príhovore a jeho výzvach k zodpovednosti som sa hlboko zamyslel, a to som nemal robiť. Výzvy a vzory, ktoré sa k nám dostávajú prostredníctvom TV, sa mi v hlave akosi pomotali s realitou a mal som SEN.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ležal som v posteli a vysokou teplotou som bojoval s koronavírusom. Z televízora, ktorý mi bol spoločníkom v týchto neľahkých dňoch, sa ku mne hrnuli najnovšie správy dňa:

  • Súčasný premiér Pellegríni pozval k sebe domov budúceho premiéra Matoviča na priateľský obed, kde riešili otázky spoločného koalično-opozičného postupu v boji proti vírusu.

  • Richard Sulík prerobil svoj dom na vývarovňu pre chorých, odkiaľ dobrovoľníci z rôznych politických strán každý deň rozvážajú obedy starým opusteným ľuďom. Dnes mali službu Erik Tomáš a Lucia Nicholsonová. Na záberoch som zahliadol i strhanú a nevyspatú tvár Richarda Sulíka, ktorý práve dovaril a nabalil poslednú porciu halušiek, rozlúčil sa s Erikom a Luckou a išiel si ľahnúť po nočnej šichte, aby sa pripravil na ďalšiu ťažkú noc. 

  • I páni Fico a Kiska sa rozhodli prispieť dobrovoľníckym počinom k dobru veci. V optimistickej nálade sa zišli v televíznom štúdiu RTVS a natočili spoločný online workshop pohybových aktivít pre ľudí, ktorí si chcú cvičením udržať kondičku a pre zatvorené fitnescentrá musia cvičiť doma.

  • Veronika Remišová s Ľubošom Blahom stáli dnes celé poobedie na námestí v Žiline a rozdávali okoloidúcim rúška. Bolo ich a bude dosť pre všetkých. Páni Kmotrík a Poór sa spojili, prejavili sa ako naozajstní filantropi, zainvestovali, nakúpili materiál a dočasne prerobili nový bratislavský štadión na dielne, kde stovky šičiek šijú rúška a ochranné odevy pre celú republiku. Tie sú potom distribuované do všetkých domácností zadarmo. Pán Kmotrík sa dokonca dohodol s pánom Slotom a dali k dispozícii svoje lietadlá pre rýchle prevozy chorých do nemocníc.

  • Ale ani ostatní slovenskí milionári sa nenechali zahanbiť a pomáhajú, ako sa len dá. Dokonca sa predbiehajú, kto dá viac. Napr. Pán Haščák na vlastné náklady za 10 dní postavil malú nemocnicu 22. storočia, kde sa už dnes lieči vyše 50 najťažších prípadov s koronavirusom. Pán Sabol a Výboh platia stovku asistentov, ktorí pomáhajú chorým v domácom liečení. Svojou troškou do mlyna prispel i pán Široký, ktorý nakúpil dezinfekčné prostriedky pre všetky domovy sociálnch služieb a ktorého bolo dokonca možné zahliadnuť ako inkognito v záchranárskom odeve pomáha s hygienou na Luníku.

Jaaj, je dobré vedieť, že majú o vás záujem, keď nevládzete, vzdychol som si, vypol televízor a zavolal na asistenta z vedľajšej izby, aby si so mnou zahral človeče. Chudák, od rána sa vedľa morduje s tou novou umelou pľúcnou ventiláciou, ktorú mi zapožičal pán Haščák. Vraj keby bolo treba, aby som to mal poruke.

A potom som sa zobudil ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez teploty, bez vírusu.

Chvalabohu.

Zapol som televíziu, kde v raných správach oznamovali, že ničoho nie je a ani nebude a že sme nezodpovední a sprostí, keď sa naháňame po obchodoch. Pozrel som sa stoličku s mojim jediným rúškom, ktoré som kúpil za 4 eurá na internete a ktoré si požičiavame podľa potreby celá rodina a rozhodol som sa. Vypol som televíziu, zobral si tabletku na spanie a vrátil som sa do postele. Snáď sa mi zas bude niečo pekné snívať.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  958
  •  | 
  • Páči sa:  15 264x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu