reklama

Výnimky pre výnimočných alebo Papalášizmus v priamom prenose

Svoju mamu, ktorá žije na Morave pár kilometrov od hraníc, som nevidela takmer pol roka. 30 km ma delí od toho, aby som ju navštívila a objala. Prečo? Dodržiavam pravidlá, ktoré nastolila naša vláda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

I napriek tomu, že obidve vieme, že je to v našom záujme, je to ťažké. Vzájomný osobný kontakt nám veľmi chýba. Nič sa však nedá robiť - narodeniny, meniny, dušičky, Vianoce i Nový rok sme strávili jedna bez druhej. Darčeky uložené v skrini čakajú na pokyn: môžete.

A potom zoberiem do rúk dennú tlač a prečítam si, že podpredseda vlády Štefan Holý (Sme rodina) cestoval za rodinou na sviatky do Anglicka. Bez testovania, bez karantény. Na výnimku, ktorú si vybavil u hlavného hygienika Mikasa. I napriek mojej tolerantnej povahe a snahe nepoužívať vulgárnosti, som ich v ten moment použila. Niekoľko a niekoľkokrát.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A nebolo to naposledy.

Nadávala som i vtedy, keď som si prečítala, ako predseda Kollár obhajoval svojho straníka tým, že pán Holý splnil všetky (?) potrebné epidemiologické opatrenia a určite to nebol on, kto premiéra a ministrov nakazil.

Nadávala som i vtedy, keď som počula v Sobotných dialógoch premiéra, ako bráni podpredsedu Holého a myslí si, že si výnimku u Mikasa nevybavil dodatočne.

Nadávala som i vtedy, keď som si uvedomila, aké pohnútky donútili pána Mikasa počas núdzového stavu udeliť takúto výnimku.

Viem, že situácia je vážna, mám na pamäti, že moje trápenia sú nič proti trápeniam ľudí, ktorí osamote umierajú a nemôžu sa rozlúčiť s blízkymi, ale prezentácia arogancie moci, ktorú tu nastolila a toleruje táto vláda nádejí a slušnosti, presahuje všetky pomyslené hranice slušnosti a morálky, ktoré nám sľubovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa niekto veľmi opatrne pýta, či tu môže ísť o náznaky papalášizmu, ja hovorím: NIE. Toto je papalášizmus najhrubšieho zrna. Či sú to plagiáty diplomových prác, či protizákonné správanie sa počas núdzového stavu, či privilégia v podnikaní, či vyžadovanie špeciálnej starostlivosti, či vybavovanie výnimiek pre výnimočných ľudí u pána Mikasa atď. , atď.

A nositeľom papalášizmu nie je len jedinec, ktorý takto zlyhal.

Zodpovednosť je na celej vláde, ktorá tieto zlyhania kryje a podporuje.

Pán Kollár nedávno v súvislosti s očkovaním spojil vládu a poslancov s pojmom kritická infraštruktúra. Ja by som ich nazvala (i napriek nespisovnému výrazu) kritickou deštruktúrou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikdy by som neverila, že napíšem túto vetu, ale... hanbím sa za túto vládu.

A že generalizujem?

Žiaľ, musím. Ani jeden z nich, ktorým som verila a ktorých som volila, totiž nemá gule sa od tohto spôsobu vedenia nášho štátu dištancovať.

Pozn. autorky:

Ospravedlňujem sa všetkým mojim čitateľom, ktorí sú zvyknutí na príspevky poňaté s humorom, že som svoj spôsob písania porušila. Toto sa s humorom podať ale naozaj nedá.

Věra Tepličková

Věra Tepličková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  944
  •  | 
  • Páči sa:  14 387x

V prvom rade som manželka, mama a babička, ktorá nadovšetko miluje svoju úžasnú rodinu. Profesionálne som sociálna pedagogička a vychovávateľka s viac ako 26 ročnou pedagogickou praxou. Už viac ako 10 rokov sa venujem štúdiu ľudského temperamentu. Fascinuje ma pozorovať a študovať správanie ľudí, medziľudské vzťahy v rodinách, pátrať po príčinách problémov a hľadať možnosti ich riešenia. Mojim krédom je citát Marca Vitruvia Pollia: Rodičia majú dať deťom na cestu veľkú výbavu, ktorá by pri stroskotaní lode vyplávala spolu s nimi na hladinu. Zoznam autorových rubrík:  LampáreňS politikmi netancujem.Výchova a vzdelávanie inak.Keď už nič, tak rýmy...Zo života ...Maličkosti z temperamentovej poradne...NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu